12 Ekim 2011 Çarşamba

Kelebek Kelle-Paça & Beyran

Kelebek şehrin merkezinde sayılan, gün içinde önünden mutlaka bir defa geçeceğiniz bir yerde olan esasen çorba ama Gaziantep'teki tüm lokanta esnafı gibi adetten diye çeşitli kebapları da olan bir mekan.

Kelebek'in yanlışları ne yazık ki daha içeri adımımızı atar atmaz başlıyor. İkram olarak bulunan nar ekşili soğan, nane, mor lahana turşusu ve limon&turşu tabağı müşteri olsun olmasın tüm masalara dizilmiş ve yol kenarı olan bir mekanda üzerileri açık bir şekilde müşterileri bekliyorlar. Değiştirilmesini söylesem de görmediğim başka bir masadakilerle değiştireceklerini düşündüğümden hiç sesimi bile çıkarmadım ve doğal olarak çatalımı da sürmedim bunlara. Giderseniz eğer size de tavsiyem bunlara dokunmamanız ya da en azından değiştirilmesini istemeniz yönünde.

 Gaziantep'te Başkarakol civarında yer alan çorbacılarda sofraya ikram olarak çigköfte gelir. Bizim çorbalar gelip de çiğköfte gelmeyince "hayrola çiğköfte ikram ederdiniz eskiden" dedim garsona ve "ikram olarak veriyoruz ya onu o yüzden erken bitti" cevabını aldım. Oldu mu sana ikinci yanlış!Beyran dediğinin bir usulü vardır ya gece geç saatte ya da sabah erkenden tüketilir. Sen şimdi tutmuş çorba için erken sayılabilecek bir saatte -22.00 civarı- ikramınızın bittiğini söylüyorsun..! Daha önce bir kere de kapıdan "ağabey yiyecek hiçbir şey kalmadı" diye çevirdikleri için "buna da şükür" dedim ve çorbama odaklandım.

Sofranın genel görünümü
Normalde mis gibi kokması gereken çorbanın kokusunu almaya çalıştım ama alamayınca ekmeğe yöneldim ki aman Allah tövbe bir de ne göreyim, tırnaklı pide yok! Sen kalkıp bize has olan beyranı yapacaksın, beyranınla övüneceksin ama sofraya sıcak olmasa bile yumuşak bir tırnaklı pide getirmeyeceksin! Etti mi sana 3. yanlış!?

Tüm bu eksikliklerden, özellikle de tırnaklı pide eksikliğinden dolayı beyrandan umudu kesmiş olsam da artık geri dönülebilecek noktayı çoktan geçtiğim için beyranı içmeye başladım. Ne yazık ki yitirdiğim umutlarımı boşa çıkarmayıp nefis et suyuyla ziyafet yaşatmak yerine alelade bir çorba tadından öteye geçemedi.

Bilmeyenler için beyranın içeriği

Kelebek'te başka bir şey denemedim, denemeye lüzum da görmedim. Bir kaç ay arayla da olsa hep içerinin kalabalığına aldanıp gidiyorum ama ne yalan söyleyeyim ilk günden beri işlerini bu kadar savsaklayan başka bir yer daha görmedim. Parka bakan manzarasından mıdır nedir hiç müşterisi eksik olmuyor ama yine de bir giden bir daha gidiyor mudur bilemiyorum.

Kelebek'te beyran 9 lira -evet bu fiyat aşırı yüksek-,  kebap dürümler 6 lira. Bir de cebinde nakit olmayanlar için ufak bir hatırlatma, mekanda POS cihazı olmadığı için kredi ya da bankamatik kartı ile ödeme yapamıyorsunuz. (Evet "yallaaa" diyor içinden insan.)

Bir şans daha verir miyim? Kesinlikle hayır.

Lezzet: 3
Servis: 2
Fiyat: 2
Mekan: 5

Gurme Kiyalar Notu: 10 üzerinden 3 (3/10)

10 yorum:

  1. Gecenin bir vakti olmasından dolayı net çıkmayan fotoğraflardan ve genel mekan çekimini gerçekleştirememiş olmamdan dolayı tüm okuyuculardan özür dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Kelebek gerçekten şımardı.
    yazdıklarına aynen katılıyorum.
    2 senedir kesinlikle gitmiyorum Kelebeğe..
    Çok krize girmişsem, evime yakın diye Yesemeğe gidiyorum.
    Beyran konusunda altın kemer bana göre Metanet'tedir.
    Daha sonra Garagabirdeki Pis Mamet gelir.

    YanıtlaSil
  3. Geçen yine uğradım ve çorbasından bıktığım için adana söyledim. İlginçtir adanası, Adana'da yapılan dürümlere çok benziyordu tat olarak. Adanasını tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. çok yerinde tespitler olmuş ben de katılıyorum. Ayrıca blogunuz hayırlı olsun, böyle bir bloga çok sevindim bir antepli olarak.

    YanıtlaSil
  5. Tüm GurmeKiyalar adına çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  6. Mekanda ciğer kebabı yok!

    YanıtlaSil
  7. Geçen gün gördüm ki çorbalarda kullandıkları et suyunu bildiğin et bulyon ile hazırlıyorlar... E ben daha ne diyeyim?

    YanıtlaSil
  8. Kesinliğini bilmemekle birlikte, Kelebek Paça&Beyran'ın geçenlerde ceza aldığı yönünde haberler duydum.. Kullandığı malzemeden dolayı.

    YanıtlaSil
  9. yuhalık ediyler esas o parkın garşısında yapılacak iş deel. hem pahalı hemde galitesiz... metanete get mutlu ol gel macera aramaya heç gerek yok...

    YanıtlaSil